marți, 15 aprilie 2014

Cum stabilesc norma de poluare a maşinii

Sunt trei metode simple ca să stabilesti norma de poluare a masinii:
a). Când maşina este cumpărată din ţară vă uitaţi pe talon sau cartea de identitate la numărul de omologare. În coadă se specifică norma de poluare. În cazul nostru EURO 4.
Când nu vedeţi un E şi o cifră vă uitaţi pe tabelul acesta:
Dacă maşina este achiziţionată din străinătate, ea va avea înscrisă în talon şi/sau cartea de identitate norma de poluare. Aceasta înscriere a fost introdusă progresiv de prin 2000 încoace, iar acum apare în toate ţările UE. Pentru că pe noi ne interesează mai mult Germania, iată unde trebuie să ne uităm.
În primele două poze vedeţi o rubrică cu o înscriere “SCHADSTOFFARM EURO2″ sau “SCHADSTOFFARM EURO3″. Adică tipul de catalizator de tip EURO. În a treia poză apare “SCHADSTOFFARM D3″. Aici apare bătaia de cap. D2, D3 sau D4 sunt normele germane echivalente pentru norma EURO şi au fost folosite până prin 2004 însă nu se suprapun întodeauna. Adică acest D3 are şanse mari să nu fie un EURO3.
Sursa: G. Buhnici

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu